Onze diensten

ZZP pensioen

Door gewijzigde wetgeving, door gewijzigde situaties bedrijfsmatig of privé, kunnen onduidelijkheden en discussies ontstaan over pensioen.

Neem contact op

Het wordt steeds populairder om aan de slag te gaan als ZZP-er, maar wat komt er allemaal bij kijken als het gaat over je oudedagsvoorzieningen?

Denk bijvoorbeeld maar eens  aan een aansluitverplichting die kan gelden bij een een bedrijfstakpensioenfonds, ook al ben je een ZZP-er.  De Wet Toekomst Pensioenen zal daar hier nog verder op gaan anticiperen in het kader van het experiment voor opbouw voor ZZP-ers. Meer informatie over pensioen voor ZZP-ers kun je lezen op de website van onze business partner ZZPensioen.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee wordt gezegd. Stel je hebt je zaken goed geregeld, althans dat denk je, weet je dan ook wat jouw gekozen product gaat opleveren als je er aanspraak op moet maken. Bijvoorbeeld bij het afsluiten van een Arbeidsongeschiktheidspensioen. Ga je uitkering ontvangen, zoals je verwacht of wordt het een beperkte uitkering op grond van de voorwaarden. En hoe is het precies geregeld in geval van een echtscheiding.

De slogan van Gommer Advocaten ‘Beter voorkomen, dan genezen’ is een aanrader voor iedere ZZP-er.

Wil jij weten of je je zaken goed geregeld hebt of dat je jezelf niet benadeelt met de kleine letters van de voorwaarden van je polis? Neem gerust contact met ons op via mail info@gommeradvocaten.nl of het contactformulier op onze website.